POLMA.JPG

 

PolMa Progresszív

Balázs Ádám Samu politológus blogja mai politikáról - Budapesti Corvinus Egyetem Politikatudományi Intézet. Kapcsolat: polmablog@gmail.com. PolMa Progresszív

Creative Commons Licenc

Facebook

Friss topikok

Hírek

Nincs megjeleníthető elem

Orbán, mint lengyel trónörökös

2013.08.10. 18:17 Balázs Ádám Samu

A jelenlegi Orbán-kabinet első évében, a Lengyelországban kormányzó liberális-konzervatív Polgári Platform elutasította a szoros politikai együttműködés lehetőségét Orbán Viktor kormányával. Dunald Tusk miniszterelnök akkor aktuálpolitikai kérdések mentén (szlovák-magyar, lengyel-német viszony, EU) próbálta elkerülni a Fidesz egyértelmű közeledését. Igor Janke lengyel publicista Orbán Viktorról írt Hajrá, Magyarok! (eredeti címén: Napastnik = Csatár) című könyve azonban arról tanúskodik, hogy a lengyel emberek barátsága a magyarok felé továbbra is fennáll. Lengyelország magyarokat kedvelő sziget az Európai Unióban.

20842_igor_janke.jpg

Mi vehet rá egy lengyel újságírót, hogy könyvet írjon Magyarország miniszterelnökéről? Nos, Igor Janke először Nagy Imre újratemetésén szemlélte Orbán Viktort, egy diákdelegáció képviseletében. 1989-ben a lengyel ellenzékiek éppen olyan nagy lelkesedéssel figyelték a magyarországi eseményeket, ahogyan a Fidesz fiataljai a varsóiakat. A szerző már a kezdetektől fogva figyelemmel kísérhette Orbán életútját, és egészen napjainkig nagy kedvelője maradt. A magyar politikai kultúra összefüggéseit nehéz megismerni külföldről, főleg a hagyományosan kapitalista berendezkedésű országok magaslatából. Ám egy hasonló helyzetben lévő volt szocialista ország távlatából, a közös múlt miatt könnyebb elemezni a Kádár-rendszer által depolitizált, a rendszerváltás után atomizálódott magyar társadalmat. Igor Janke képes erre: meglehetősen objektív képet fest arról, hogy a nyolcvanas évektől kezdve milyen lépéseket tett Orbán, és milyen utat járt be a 2010-es győzelméig.

02_Janke_Igor_midi.jpg

A könyv lengyel közönségnek íródott, és nagy sikert aratott lengyel földön. Felmerül a kérdés, hogy a szerző, mint külső szereplő, tud-e újról írni a magyaroknak, tudja-e úgy bemutatni a Fidesz elnökét, hogy ne untassa a pályafutását már ismerő magyar olvasóközönséget. A magyar kiadást illetően Janke nem rejtette véka alá szkepticizmusát, és rögtön a bevezetőben aggodalmát fejezte ki a magyarországi fogadtatást illetően. Sikerét mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy a májusi megjelenést követően azonnal elfogytak a könyvek, és már a második utánnyomásnál tart a magyar kiadó. Ami nem meglepő, hiszen nagyon izgalmas sikertörténet, főhőse néhol cowboy, máskor focista, és nem mellesleg korunk egyik nagy politikai egyénisége.

A következő példa azt hivatott szemléltetni, hogy nem csak pozitív véleményeket sorakoztat a könyv szerzője. Az alább felidézett beszélgetésben Orbán nagytiszteletű professzora szólal meg a Bibó István Szakkollégiumban: „Kéri akkoriban hosszú órákat töltött el Orbánnal és társaival vitázva. A professzor így emlékszik erre: "Ők mindenkire azonnal rá akarták kényszeríteni az elképzeléseiket… Az első pillanattól látszott, hogy Orbán dominál a többiek fölött, hogy képes rájuk kényszeríteni akaratát, és, hogy nagy meggyőzőerővel bír. Ennek ellenére ki nem állhattam őt". A vita annyira elmérgesedett, hogy egyszer csak Kéri nem bírta tovább: "Elnyomtok másokat. Éppen, hogy ti nem hisztek a szabadságban. Azt akarjátok, hogy mások olyasmit tegyenek, amihez semmi kedvük! Úgy viselkedtek, mint a bolsevikok!" - kiabálta, és elhagyta a termet. Még visszalépve odatette: "De mondok én neked valamit, Viktor. Ahogy itt elnézlek titeket, rosszabbak vagytok ti a Kun Béla-féle Lenin-fiúknál. És tudod, mit? Ha egyszer hatalomra jutsz - mert látom, az Isten sem menti meg az országot attól, hogy egyszer majd te dirigálj itt -, a Stumpfot meg engem akasztass föl elsőként, mert mi még tudjuk, te ki voltál egykoron!" - azzal sarkon fordult, és faképnél hagyta.”

20845_copy_2_igor_janke600.jpg

Orbán Viktor az elmúlt húsz év ma is aktív szereplőin keresztül kerül bemutatásra; fontos döntéseinek háttere, valamint belső motivációjának lényege tárul az olvasó elé. A könyv feldolgozza Orbánnak a kommunista rendszer megbuktatásában játszott szerepét, a nagy szakítást Fodor és Orbán között, a Fidesz jobbra tolódását. Továbbá, ismerteti a két elvesztett választás hátterét és az új pártstruktúra kialakításának nehézségeit, amely a polgári körök életre hívásával lehetővé tette, hogy a Fidesz néppárttá alakuljon. Arról is olvashatunk, hogyan közeledett Orbán Balog Zoltánon keresztül a kereszténységhez, vagy, hogy milyen volt a viszonya Antall Józseffel.

A közelmúlt fontos kormányzati döntéseinek átlátásában is segíthet a könyv, amely bemutatja a második Orbán-kormány radikális törvényalkotásának mozgatórugóit: „Orbán azonban úgy vélte, minél gyorsabban változtat, annál nagyobb az esélye az új dolgok beágyazódásának, annál hatékonyabban számolhatja fel a posztkommunizmust, amely szinte minden magyar hivatalban, a magyar törvények csaknem minden paragrafusában, a gazdasági összefonódásokban és az emberek tudatában jelen volt. Tisztában volt azzal, hogy a posztkommunizmus igen jelentős erő, és csak kőkemény csapásokkal van esély a széttörésére.”

Az egyik legizgalmasabb interjújából megtudhatjuk, hogyan értelmezi Orbán a szabadságot. A következő ars poetica-t vázolja: ”Bizonyos dolgok már a születésünk pillanatában eldőlnek. Az én esetemben ez azt jelenti, hogy férfi vagyok, magyar és keresztény. Mindebből számomra konkrét kötelességek erednek. A szabadságot, amelyet az Úristentől és a politikai rendszertől kaptam, ki kell használnom arra, hogy a lehető legjobban teljesítsem a születésemtől rám rótt kötelezettségeket. Én így értelmezem a szabadságot. Mint kötelességet. Mondjuk, én A típus vagyok. De vannak B típusúak is, akik teljesen másképpen értelmezik a szabadságot. Az európai B típus úgy tartja, a szabadság azt jelenti, hogy szabad neki lerázni azokat a kötelezettségeket, amelyek születésétől fogva nyomják a vállát… Az ilyen B típus úgy gondolja: noha férfinak születtem, magyarnak és kereszténynek, szabadságomban áll, hogy ne legyek férfi, ne legyek magyar és ne legyek keresztény. Az európai politikában többségben vannak a B típusúak.”

4325388_b0bdfc5899299624bae88b6340f6484f_wm.jpg

A könyv befejező részében pedig Igor Janke interjút közöl Pawel Kowal EP-képviselővel, a Lengyelország a Legfontosabb párt elnökével, volt külügyminiszter-helyettessel. Szerinte Közép-Európa rendíthetetlen és befolyásos helyzetbe kerülhetne, ha Orbán partnereket tudna találni a régióban. Hozzáteszi: „Ha a középkorban élnénk, meg lehetne hívni Orbánt a lengyel trónra is, mint annak idején Nagy Lajost, és megint perszonálunióban élhetnénk. Néha az az érzésem, hogy Lengyelországban egyesek komolyan játszanak a gondolattal, hogy ilyesmit kezdeményezzenek”. A nyugati sajtóban megjelent kormánykritikák tüzében különösen érdekes, ha egy másik európai országból ilyen pozitív véleményt hallunk vezető politikusunkról - nem mellesleg minden irónia nélkül.

Orbán Viktor már ifjúkorában is elszánt volt. Harcolt a kommunista múlttal, és harcolt azokkal, akik útját állták politikai hitvallásának, azaz a polgári, keresztény és erős középosztályon alapuló új Magyarország megteremtésének. A nagy változásokat, amelyek egyébként szembemennek a megszokott európai gyakorlatokkal, sokan elutasítják itthon is, és Európában máshol. Elutasítanak egy országot és vezetőjét azért, mert megadóztatja a bankokat, az energetikai szektort, telekommunikációs adót vezet be, vagy éppen előtörleszti az IMF-hitelt. Pedig az embereknek tetszik, hogy nem az ő zsebükből veszik ki a pénzt: a közvélemény-kutatások adatai szerint ma is fölényesen vezet a Fidesz, és esélyes a 2014-es önálló kormányalakításra. 

111 komment

Címkék: politika közélet választás Fidesz Orbán Viktor Lengyelország Igor Janke

A bejegyzés trackback címe:

https://polma.blog.hu/api/trackback/id/tr105455188

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2013.08.11. 22:59:56

@chinpokomon:
Azok a boldog, '50-es évek... Rákosi pajtás kezdő volt.
Boldogan és önként mennek a birkák a reggeli "Szabad Nép", akarom mondani "Magyar Nemzet" félórákra, a békekölcsönjegyzés után, ahol is a Vezér portréja alatt áhítattal hallgatják annak szavait, melyet egy élharcos Párttag elvtárs olvas fel, zengő hangon...
www.youtube.com/watch?v=03DfxKeKczE

A Koreai Népi Demokratikus Televízió Magyarország Magazinját láthattuk...

Indriq 2013.08.11. 23:06:41

én is beszállok ork bán vonatjegyébe lengyelbe!

zengjen a dalunk fajtárs 2013.08.11. 23:57:37

Kérit csalódás fogja érni: senki nem akarja felakasztani őt. Pottyan majd neki lazán egy darab szar fentről, nesze Lacikám itt van amit érdemelsz, ezt osszad be magadnak

ob.szerver 2013.08.12. 00:49:32

Megértem a lengyeleket.

Belefáradtak már a demokráciába, a fejlődésbe, az Európához történő felzárkózásba, a nyugati szövetségi rendszerbe.

Érthető, ha Orbán után vágyakoznak. Vihetik. All sales are final.

Hefe 2013.08.12. 01:46:30

ugy tunik hogy orban lopott eleg kozpenzt amivel a lengyel bekemeneteseket es a lengyel udvari bohocat is ki tudta fizetni.

BelaVak 2013.08.12. 04:52:46

"Orbán Viktor már ifjúkorában is elszánt volt. Harcolt a kommunista múlttal, és harcolt azokkal, akik útját állták politikai hitvallásának, azaz a polgári, keresztény és erős középosztályon alapuló új Magyarország megteremtésének"

Csuhasok terdre, a eljott a megmentotok.
Lehet, hogy a srac itt volt mar a Kadar temetes ota, de eros volt neki a palinka, vagy tul sokat evett aluminumkanallal, mert a memoriaja nem tul jo.

medvegy 2013.08.12. 06:24:48

Azért ekkora melléfogást nem vártam volna egy lengyeltől. Pont ezt akarja legfőbb uruknak?

Pont Orbán volt az, aki első regnálása alatt ránk haragította a bunkóságával a lengyeleket. 150 éven át érdemeinken felül támogattak bennünket, aztán jött ez az félművelt seggfej, és belerondított a diplomáciai kapcsolatainkba. A magyar hivatásos diplomatáknak cirka 6 évébe került, hogy valamennyire normalizálódjon a helyzet.

Conchobar 2013.08.12. 07:21:56

@medvegy: "150 éven át érdemeinken felül támogattak bennünket, aztán jött ez az félművelt seggfej" - Mint pl. a 2.világháború idején, mikor a lengyel értelmiséget megszüntető németekkel szövetséges országban, Balatonbogláron lengyel gimnázium létezhetett. Lengyel gimnázium tán még a Lengyelországgal szövetséges Angliában se volt

csavari 2013.08.12. 07:22:47

De4 hülye vagy cikk írókám! Hogyan lett volna az orsós likud vitya "szabadságharcos" amikor bolsevik anyatejet szívott magába! A padláslesöprő temetésén elhangzott beszéde része volt a kommunista agit-prop tevékenységnek, hogy akik ténylegesen szabadságot akartak az országnak még csak közelébe se kerüljenek a hatalomnak! A soros ösztöndíj jól mutatja, hogy valójában hová tartozik, tisztességes Magyar gyerek soha nem kapott soros ösztöndíjat de el se fogadta volna! Az orsós likud vitya üldözi az igazi Magyarokat és keresztényeket, egy zsidó báb ami a származásából is következik!

Conchobar 2013.08.12. 07:26:33

@medvegy: "150 éven át érdemeinken felül támogattak bennünket, aztán jött ez az félművelt seggfej" - ...egyébként, te komolyan azt akartad mondani, hogy Orbán ártott a lengyel-magyar viszonynak (mikor a lengyelek nem-negatív hangvételű könyvet írnak róla, meg idejönnek tüntetni szolidaritásból)?

Conchobar 2013.08.12. 07:36:05

Nem érteni. Valóban annyira hülyék az Orbán-opponens kommentezők, hogy nem veszik észre: ha nyakló mélkül, egyoldalú baromságokkal támadják Orbánt és társulatát, avval a semlegest mellé állítják

avanivi 2013.08.12. 07:37:18

Valahogy megszerzem ezt a könyvet ,mert szeretném elolvasni,de fizetni nem akarok érte egy fillért sem.

"Orbán Viktor már ifjúkorában is elszánt volt. Harcolt a kommunista múlttal, és harcolt azokkal, akik útját állták politikai hitvallásának, azaz a polgári, keresztény és erős középosztályon alapuló új Magyarország megteremtésének"

A fidesz zombik ezt zabálni fogják.

Harcias "ifjú" , aki még most is harcol a bankokkal EU-val, vizzel,mindenkivel.Az igazi harc most kezdődik, most a hatalomért vivja . Kiváncsi vagyok, hogy a könyv említi vajon mekkora vagyont gyűjtött magának és családjának a hosszú harc alatt?
Egy biztos , az országot leharcolta rendesen,azt is írhatnám, hogy lepusztitotta. Már csak a csőd van hátra és akkor harcolhat megint.

Hefe 2013.08.12. 07:38:29

@Conchobar:
NEM a lengyelek irnak rola konyvet, es NEM a lengyelek jonnek ide bekemenetelni, hanem azok a lengyelek akiket orban megfizet.

felcsutisuttyo 2013.08.12. 07:39:09

szóval KÉRI a bűnös , mert ott a kollégiumi vitában már tudta, hogy a Nemzeti gazember egyszer hatalomra jut..és milyen gazságokat fog elkövetni...Kéri elhalasztotta, hogy saját felakasztása javaslat helyett..a Hüvelykmutyit ott a koleszban felakassza....nagy szolgálatot tett volna Magyarországnak!!!

Conchobar 2013.08.12. 07:57:17

@Hefe: No most akkor, megfizeti őket, vagy ők csak ezért jönnek mert, ostobák és megvezetettek? (mert felvetődik ám: talán a magyar választókat is lefizette Orbán, mert ha 'lefizette', akkor havaj). Továbbra se érteni a dolgot

Hefe 2013.08.12. 08:01:32

@Conchobar:
nem csodalom hogy nem erted, ilyen intellektussal orulhetsz hogy nem vagy savanyukaposzta.

medvegy 2013.08.12. 08:03:45

@Conchobar: Én emlékszem, hogy mekkora ökörséget csinált Orbán az első regnálása idején a lengyelekkel történt tárgyalások közben. Nemtörődömségből, és szimpla bunkóságból. Semmi értelme nem volt, mert csak kárt okozott nekünk.
Esetleg utánanézhetnél, ha már ilyen rövid memóriával rendelkezel.

Ami pedig ezt a könyvet illeti, hát ezt csak egy ember írta, egy embert meg félre lehet vezetni.

Conchobar 2013.08.12. 08:09:07

@Hefe: "nem csodalom hogy nem erted, ilyen intellektussal orulhetsz hogy nem vagy savanyukaposzta" - Ja

medvegy 2013.08.12. 08:09:15

@Conchobar: Volt más is. A németek komolyan megbízhatatlannak tekintették a magyar csapatokat a varsói felkelés alatt, és a lehetőségek szerint el is távolították a csapatainkat Varsó körzetéből.
A magyar csapatok ugyanis nem tekintették ellenségnek a lengyeleket, és többnyire átengedték őket az általuk ellenőrzött területeken, ha épp nem segítettek nekik suttyomban. Élelemmel, elsősegéllyel, stb.

Ezt a kiérdemelt megbecsülést élte fel ez a hülye, amikor bunkósodott velük.

Conchobar 2013.08.12. 08:15:58

@medvegy: "Ami pedig ezt a könyvet illeti, hát ezt csak egy ember írta, egy embert meg félre lehet vezetni" - Egy embert is félre lehet vezetni, meg sokat is. Időlegesen. Márcsak az a kérdés, hogy miért pont a magyarokat, lengyeleket (és litvánokat) vezette félre? Meg az, hogy hiszünk (Orbán félrevezette/lefizette), vagy inkább megpróbáljuk a valódi okokat megkeresni

Conchobar 2013.08.12. 08:18:38

@medvegy: "Ezt a kiérdemelt megbecsülést élte fel ez a hülye, amikor bunkósodott velük" - Hiszel (Orbán ártott a lengyel-magyar viszonynak, a könyv íróját, meg a békemenetes lengyeleket meg lefizette), vagy inkább hozzálátsz okokat keresni

-JzK- 2013.08.12. 08:49:49

@Conchobar:
"inkább megpróbáljuk a valódi okokat megkeresni"

Egyszerű az ok: a 60-as évektől a kommunista blokk országai társadalompolitikailag konzervatívabb volt, mint a nyugati mainstream, ahol a kulturális marxizmus mélyen beette magát a közvéleménybe. Amikor még vége lett a kommunizmusnak, akkor esett le a keleti népeknek, hogy ez a nyugat nem az szép vágyott nyugat, ami az 50-es években volt, Adenauer, De Gaulle és Eisenhower idején, jóléti-polgári világi, keresztény hangsúlyokkal, buzis-négerimádós faszságok nélkül.
Ezért aztán a kelet ma is konzervatívabb, mivel konzerválódott az eredeti szemlélet, ami a nyugaton megromlott.

medvegy 2013.08.12. 08:50:13

@Conchobar: Én emlékszem, nem pedig hiszek. Nem vagyok én vénasszony, hogy higgyek. Már sokan mondták, hogy túl jó a memóriám, mert nem felejtem el, hogy ki mit csinált.

Neked meg talán utána kéne nézni a dolgoknak.

Az, hogy a békemenetesek mennyiért jöttek, akkor közismert volt. Egy székely azt mondta, hogy fizették a buszt, meg kapott egy ingyen ebédet, meg 3000 forintot is kapott.
Persze lehetett hazugság, de miért is jött volna ingyen ide?

Conchobar 2013.08.12. 08:58:30

@-JzK-: "Egyszerű az ok: a 60-as évektől a kommunista blokk..." - Az ok az ritkán egyszerű. Amit írtál az nem/részben magyarázza meg a dolgot (nemcsak Magyarországon, Lengyelországban és Litvániában volt, hanem például Csehországban, Ukrajnában és Bulgáriában is). A rosszindulatú kommentezők meg még csak nem is oknak és magyarázatnak, hanem majd egyszerű (nyugatisegget nyló, nyugatmajmoló)rizsának fogják tekinteni azt, amit írtál. Meglásd

lobster thermidor 2013.08.12. 09:02:52

Mindez csak azt bizonyítja, hogy lengyel testvéreink között is szép számban vannak birkák, és különféle kérődző háziállatok.

Conchobar 2013.08.12. 09:03:38

@medvegy: "Egy székely azt mondta, hogy fizették a buszt, meg kapott egy ingyen ebédet, meg 3000 forintot is kapott" - Valahogy nem hajléktalanoknak néztek ki a lengyel és litván vendégek. Ráadásul egy székely (?) azt állította? De ettől függetlenül te csak verjed a melled két kézzel ("Én emlékszem, nem pedig hiszek. Nem vagyok én vénasszony")

Netuddki. 2013.08.12. 09:04:54

Azért arról se feledkezzünk meg, hogy ki az apuka. És bizony az alma nem esett messze a fájától...

Conchobar 2013.08.12. 09:08:19

@lobster thermidor: Ne mennyünk messzire, birka akad itt is. Aki annyira birka, hogy észre se veszi: ahol okokat keresnek, ott kevés az, hogy valaki bégeti a nyájában begyakoroltat

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.12. 09:13:11

Ilyen Bulgáriában is van, a balos sajtó egy része számára Orbán kifejezetten pozitív hős. Ő a kis kelet-európai szegénylegény, aki mert szembeszállni a dúsgazdag nyugat-európai oligarchák ellen.

dobzse.laci 2013.08.12. 09:15:38

Bár szeretjük a lengyeleket, de magunkat jobban.
Úgyhogy adjuk...
Egy Cs. K. Udvari tengópályát állok...

Kék az ég 2013.08.12. 09:52:13

@"Orbán Viktor már ifjúkorában is elszánt volt. Harcolt a kommunista múlttal,"

Ezert mondta sajat maga, hogy o NEM A RENDSZER ellen harcolt, hanem akik vezetik.

Ezert rakott egy 56 gyalazo kommunista AgitProp Vezetot a Takolmany elokeszito bizotsagaba.

Ezert rakott egy III/II multjara buszke illetot PM-nek, MNB elnoknak most meg MNB FB elnoknek.

Ezert rakta a MSZMP Spontan Privatizacios biztosat KM-nek.

persze a konyvol ez kimaradt... mert lengyelben ha ilyet merne valaki az orszagbol kivagnak a lengyelek.

Kék az ég 2013.08.12. 09:53:30

@medvegy: Bizony! Az EU csatlakozaskor szepen beintett a lengyeleknek es masoknak, hogy mi nem akarunk senkire varni a csatlakozassal.

Kék az ég 2013.08.12. 09:58:35

@Conchobar: Maradjal mar. A tuntetoket megfizettek maga a lengyel szervezo mondta el.

www.origo.hu/itthon/20120315-lengyel-tuntetok-orban-viktor-mellett-marcius-15en-budapesten.html

Ugyanugy mint a Marcius 15-i szevezett, fizetett diak tapsoloi(de hogy szebb legyen fekete munkaval!)

Masreszt az ide jott tuntetoikrol lengyelben egy szo se volt a hirekben, kutyaba se vettek oket akkor.

Conchobar 2013.08.12. 10:14:05

@Kék az ég: Abban a cikkben az van, hogy: "Az [origo]-nak a legtöbb lengyel tüntető azt mondta, hogy 200-300 zlotyit (15000-21000 forint) fizetett az utazásért. A litvánok ugyanakkor azt mondták, hogy egy litván alapítvány fizette nekik az utat, és csak a szállodai szobájukért kellett fizetniük" - Akár Orbánék lehettek is olyan gavallérok, hogy megtérítették a vendégek kiadásait, de nagyon elrugaszkodik a valóságtól az, aki elhiszi azt, hogy emiatt jöttek a lengyelek

Conchobar 2013.08.12. 10:22:10

@Kék az ég: "Ugyanugy mint a Marcius 15-i szevezett, fizetett diak tapsoloi(de hogy szebb legyen fekete munkaval!)" - 500 Ft-al ugye? Csak tudod igazából az nem Orbánékat minősíti, hogy vannak akik 500 Ft-ért hajlandók...még a saját anyjukat is. Vagy elfogadod egyszerűen azt, hogy mentek volna azok a diákok ingyen is, de így még lelkesírtőbb volt számukra (pláne elfogadhatod a dolgot, ha a Kubatov-listákra, meg a BME litáira gondolsz)

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2013.08.12. 10:22:25

Szerintem legyünk nagyvonalúak, küldjük Viktort a lengyelekhez és mint királyhoz dukál vigye az udvartartását is magával (főleg az udvari bolondot, tündérmesegyurit)
Mi majdcsak elboldogulunk nélkülük...

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2013.08.12. 10:45:51

Jó, menjen királynak lengyelbe... csak az a kérdés, hogy kit akartok a helyére ültetni?
Melyik leszerepelt liberálbolsevik vezetőt? Melyik pártot?

Melyik pártban nincsenek levitézlett MSZMP tagok? Melyik pártnak nincsen politikai szennyese, melyikben nincsenek korrupt politikusok?

Nevezzétek meg az alternatívát, nekem nincs kedvem a fityiszre szavazni, és nem is fogok, de kire szavazzak?

DR. Smit Pal 2013.08.12. 10:48:42

He he he ! Hi hi hi !
A mocskos szemet tetves HAZAARULO mszp-seken kivul, az egesz vilagon, mindenhol szeretik es tisztelik Orban Viktort.

Sárga Király 2013.08.12. 10:57:13

"Mi vehet rá egy lengyel újságírót, hogy könyvet írjon Magyarország miniszterelnökéről?"

Szégyentelenül sok pénz, a Civil ÖsszeFonódás felajánlásával.

Conchobar 2013.08.12. 10:57:33

@DR. Smit Pal: Egyik párt így, a másik úgy próbálja lejáratni önnön érdeke mentén a riválisát. A szavazónak viszont nincs riválisa, ezért érthetetlen, ha nem önnön érdeke mentén szólal meg, hanem valamely párt érdeke mentén (folytat választási kampányt)

Conchobar 2013.08.12. 11:02:21

@Sárga Király: Semmiképp nem, akarok Orbánék édőügyvédje lenni, de ilyet akár veled kapcsolatban is fel lehet tenni a kérdést: mennyit fizetnek neked (egy-egy kommentért). Nem bír felmerülni: a pártaktivistának kell választási kampányt folytatnia, nem a szavazónak

Már a magyar foci is jobban teljesít! 2013.08.12. 11:10:59

"Elutasítanak egy országot és vezetőjét azért, mert megadóztatja a bankokat, az energetikai szektort, telekommunikációs adót vezet be, vagy éppen előtörleszti az IMF-hitelt. Pedig az embereknek tetszik, hogy nem az ő zsebükből veszik ki a pénzt..."

Hát persze, nem a Zenberek füzetik meg, dehogy, nem ők! Nem, nem!

A vízbül veszik ki bankok és a mobilcégek azt a pénzt, mint Fogarasi Árpád a Zoxigént, nem a Zenberektől ám!

Az útdíjat tudjátok hogy fogják kifÜzetni a fuvarozók?

Nyomtatnak pénzt!

De nemám a Zenberekkel füzettetik majd meg azt sem! Nem azért fog ismét, tovább felmenni mindennek az ára ám!

És a fideszes ezt így el is hiszi, és el is várja, hogy mindenki neki higgyen, ne a szemének.

Conchobar 2013.08.12. 11:23:42

@Már a magyar foci is jobban teljesít!: "Hát persze, nem a Zenberek füzetik meg, dehogy, nem ők! Nem, nem!" - Az ellenzéki mantra ismételgetése helyett miért nem akarjuk azt tudomásul venni, hogy nem olyan egyszerű ez. A megadóztatott bankok természetszerűleg törekedni fognak arra, hogy a kiesést a "a Zenberek"-kel fizettessék meg, azonban ha a kormány ezt gátolja, akkor bizony meg tudja tartani a támogatottságát

blah 2013.08.12. 11:25:08

húha, baszki ehhez nagyon hülyének kell lenni... az utolsó bekezdés nagyon üt, aki ennyire ostoba az inkább tartsa meg magának a baromságait

Már a magyar foci is jobban teljesít! 2013.08.12. 11:39:23

@Conchobar: Nem vagyok ellenzéki és nincs ellenzéki mantrám. Ránézek az számláimra, és látom, hogy nem gátolja, többet fizetek mindenért, közben pedig sokkal kevesebbet ér a bóvli pénzem.

Abban igazad van, hogy közvélemény-kutatóknak már én is azt mondom, hogy "csakis a fidesz", mióta tudvalévő, hogy listáitok vannak.
Pár éve még meg sem fordult a fejemben, hogy hazudjak, de hát pár éve el sem tudtam volna képzelni, hogy ilyen mélyre süllyedtek kubatovval és a B-közép-osztaggal.

Nem magam miatt hazudok nekik, félre ne érts. Tudod, én nem félek tőletek, bármennyire is megdöbbentenek a mindennél eddiginél mélyebb, hitványabb aljasságaitok.

Conchobar 2013.08.12. 11:53:25

@Már a magyar foci is jobban teljesít!: "Ránézek az számláimra, és látom, hogy nem gátolja, többet fizetek mindenért, közben pedig sokkal kevesebbet ér a bóvli pénzem" - Erre nem fogok érdemben reagálni. Egyrészt, mert én valóban nem akarok Orbánék védőügyvédje lenni, másrészt 'aki verni akar, az a sivatagban is talál hozzá botot' (meg a számláiban is, meg mindenütt)

Conchobar 2013.08.12. 12:01:44

@Már a magyar foci is jobban teljesít!: "Tudod, én nem félek tőletek" - Drága fiatal barátom! Én fideszes vagyok, ugye? Azért vagyok fideszes, mert pártatlan és mértéktartó próbálok lenni, hit és mantraismételgetés helyett okokat próbálok keresni, és másokat is erre biztatok

Vigyázz autókihajtás! (törölt) 2013.08.12. 12:12:26

Hú de tele a gatya...

Pedig aki figyeli az európai politikát, annak nem újdonság, hogy Lengyelországban erősödnek azok a politikai erők, akik Orbánhoz hasonló politikát vinnének.

A mostani kormány elképzelése (Francia-Német-Lengyel gazdasági tengely) nem jött össze, a boltban pedig Lengyelországban sem adnak többet szimplán azért, mert az illető olyan pártra szavazott, akit kintről is megdicsértek, hogy felelős és európai politikát folytat.

Már a magyar foci is jobban teljesít! 2013.08.12. 12:12:32

@Conchobar: Nem, hanem mert nyilvánvalóan hazudozol, és kilógó lólábbal véded maffiád. (ld. pl. "azonban ha a kormány ezt gátolja")

Már a magyar foci is jobban teljesít! 2013.08.12. 12:16:11

@Conchobar: Feltűnőnek nem reagálsz érdemben a kubatov-lista kontra közvélemény-kutatásoka problémájára sem.

Az ilyen befogott szemmel-füllel-szájjal való reagálásokból lehet tudni, hogy az illető szektatag.

Conchobar 2013.08.12. 12:17:13

@Már a magyar foci is jobban teljesít!: Drága fiatal barátom! Én hazudozok ugye, mikor azt írom "azonban ha a kormány ezt gátolja, akkor bizony meg tudja tartani a támogatottságát", és nem te vagy az értetlen (aki nem látja, hogy oda nem az van van írva, hogy 'a kormány ezt tűzzel-vassal gátolja, és bizony így meg tudja tartani a támogatottságát'. Már ha egyáltalán anyanyelved a magyar)

Conchobar 2013.08.12. 12:20:12

@Már a magyar foci is jobban teljesít!: "Feltűnőnek nem reagálsz érdemben a kubatov-lista kontra közvélemény-kutatásoka problémájára sem" - Drága fiatal barátom! Lehetséges figyelmetlen voltam, ezért áruld már melyik nekem címzett kommentben, melyik nekem szegezett kérdésre nem adtam választ?

Conchobar 2013.08.12. 12:23:24

@Már a magyar foci is jobban teljesít!: "Az ilyen befogott szemmel-füllel-szájjal való reagálásokból lehet tudni, hogy az illető szektatag" - Ha valaki, valami vitába, polémiába nem kapcsolódik be, az biztos szektatag, ugye gyerekem?

Már a magyar foci is jobban teljesít! 2013.08.12. 12:23:51

@Conchobar: Nem, nem vagyok magyar, tudod, 10-15 éve tőletek tudtam meg, hogy MÁR nem számítok magyarnak, mivel nem vagyok a fidesz-szekta tagja. Csak ti vagytok magyarok. :)

Válasz 1.: megismétlem, amit neked írtam, és nem akarsz meglátni:

"Feltűnően nem reagálsz érdemben a kubatov-lista kontra közvélemény-kutatások problémájára sem.

Az ilyen befogott szemmel-füllel-szájjal való reagálásokból lehet tudni, hogy az illető szektatag. "

Válasz 2.: Igen, nyilvánvalóan hazudozol, az árakba minden megadóztatott intézmény beleépítette a plusz terheket, ez a mai valóság.

Már a magyar foci is jobban teljesít! 2013.08.12. 12:24:32

@Conchobar: Nem vagyok a gyermeked, próbálj meg érvekkel jönni.

Conchobar 2013.08.12. 12:26:53

@Már a magyar foci is jobban teljesít!: "Az ilyen befogott szemmel-füllel-szájjal való reagálásokból lehet tudni, hogy az illető szektatag" - ...de az is szektatag, aki védi Orbánékat, ugye gyerekem? Csak az nem, szektatag, aki a sivatagban is talál a veréshez botot, aki bármilyen agyatlansággal, de orrba-szájba támadja a kormánypártot, ugye gyerekem?

Már a magyar foci is jobban teljesít! 2013.08.12. 12:28:10

@Conchobar: Nincsenek válaszok, mi? :)
Bugyuta fideszes gyermek. :)

Conchobar 2013.08.12. 12:34:39

@Már a magyar foci is jobban teljesít!: "Nincsenek válaszok, mi? :) Bugyuta fideszes gyermek. :) ?" - Gyerekem! Szorgalommal párosítottad a képességeidet és legyőztél

Már a magyar foci is jobban teljesít! 2013.08.12. 12:34:59

@Conchobar: "Ha valaki, valami vitába, polémiába nem kapcsolódik be, az biztos szektatag, ugye gyerekem?"

De, pont hogy bekapcsolódtál a "vitába", az megszorítások során a Zenberekre tényszerűen ráterhelt plusz költségekkel és a közvélemény-kutatásokkal kapcsolatban.

A "vitát" azért tettem idézőjelbe, mivel érdemben semmire nem reagáltál.
:)

Conchobar 2013.08.12. 12:39:52

@Már a magyar foci is jobban teljesít!: Drága gyerekem, persze, hogy én vagyok 'vidéki'(csak egy kicsit megváltoztam)

Conchobar 2013.08.12. 12:42:20

@Már a magyar foci is jobban teljesít!: "A 'vitát' azért tettem idézőjelbe, mivel érdemben semmire nem reagáltál." - Gyerekem! Szeretném, ha jövőben megmondanád, hogy mely vitában, mire reagáljak és mit

Már a magyar foci is jobban teljesít! 2013.08.12. 12:42:29

@Conchobar: Mennem kell, köszönöm, remekül szórakoztam azon, ahogy a földbe döngölöd magad.
:))
(Gondolom, fel sem tűnt.)
Szia.
:))

Már a magyar foci is jobban teljesít! 2013.08.12. 12:44:07

@Conchobar: Olvass vissza, minden itt van, többször meg is ismételtem magam.
Többet tényleg nem segíthetek.
Üdv.
:)

Conchobar 2013.08.12. 12:54:31

@Már a magyar foci is jobban teljesít!: Gyerekem! Te nemcsak nekem voltál segítség, hanem annak az ellenzéki tábornak, amelyhez tartozni próbálsz. Bizonyára ők is (nemcsak te) nagyon büszkék a szellemi teljesítményedre

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.12. 13:23:20

@Kék az ég:

"Ezert mondta sajat maga, hogy o NEM A RENDSZER ellen harcolt, hanem akik vezetik."

Ez csúsztatás.

"Ezert rakott egy 56 gyalazo kommunista AgitProp Vezetot a Takolmany elokeszito bizotsagaba."

Pozsgay? Mi a gond vele?

GeoCracker · http://endresy.blogspot.com/ 2013.08.12. 13:26:43

Ez a már mások által is kiszurt mondathalom "Orbán Viktor már ifjúkorában is elszánt volt. Harcolt a kommunista múlttal, és harcolt azokkal, akik útját állták politikai hitvallásának, azaz a polgári, keresztény és erős középosztályon alapuló új Magyarország megteremtésének. "
Melyik vicclapban jelent meg?
A valóságban ugyanis szó nem volt orbáni harcról. Hacsak nem a párt-nomenkaltura felé való csörtetést érti alatta valaki.
endresy.blogspot.hu/2013/02/batorsag-elvtarsak.html

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.08.12. 13:30:30

"Sikerét mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy a májusi megjelenést követően azonnal elfogytak a könyvek, és már a második utánnyomásnál tart a magyar kiadó."

Azért kíváncsi lennék, hogy az első kiadás 1000 vagy 10000 példányt jelentett.

mikka 2013.08.12. 13:32:39

@Caaroy:
Milyen ellenséget????
Van egy miniszterelnök aki nem merjünk kicsik lenni, seggnyaló Magyarországot akar hanem egy közép európai, önálló, gazdaságilag stabil lábakon álló, nemzeti öntudattal rendelkező, céljait ismerő és arra törekvő országot. A megvalósítás fájdalmas tud lenni, és ha holnap én alakítanék kormányt és nekem kellene intézkedni az is fájna sokaknak, ahogy a te intézkedéseid is sértenék néhány ember érdekeit.Most esetleg te szívsz..Szerezz több szavazatot és akkor te dirigálhatsz..de nem tartom valószínűnek hogy ez bekövetkezik 2014-ben :)

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.08.12. 13:42:35

@csavari: Ott van neked a Jobbik, arrafelé kevesebb a likudos, ugye? :)

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.08.12. 13:45:49

@felcsutisuttyo: Ez már kezd olyan lenni, mint a vicc, amikor a kis Hitler megmentik a vonat elől...
Még jó, hogy a hatalommániás és őrült Gyurcsányt szerepeltető vicceket simán át lehet írni Orbánra :)

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.08.12. 13:50:19

@-JzK-: Mindössze annyi történt, hogy nyugat elmozdult a jogilag biztosított teljes egyéni szabadság felé, miközben a kommunizmusban semmi sem változott évtizedekig. Aztán a rendszerváltáskor ide is elért a szabadság és senki sem érti, hogy miért jó és túlzásnak érzi, ha az ő egyéni szabadsága mellé megkapja a vadhajtásokat is.

Hawks 2013.08.12. 14:38:23

@mikka: kurvára stabil lábakon áll... haver, sajnállak, hogy beszopod a hülye dumát

csavari 2013.08.12. 16:26:11

@Online Távmunkás:

Sajnos ott is vannak bolsevik zsidó söpredékek, nincs tiszta párt Magyarországon! Nekem nincs pártom és az sincs akire szavazzak!

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2013.08.12. 19:26:34

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
Pozsgayval? Tulajdonképp semmi... nektek... hisz egy alomból való a KISZ titkárotokkal, az MSZMP funkcikkal, a kusza szemű spiclikkel.

"Régi idők nagy tanúi- A Petőfi Népében jelent meg, Kecskeméten, 1957. december 15-én Nyomtatható változat
Pozsgay Imre írása: 1956: „tépett szájú, hasított kormű, sok kis senki” forradalma…

Az új oktatási év megindultával, különböző szemináriumokon ismét napirenden van a múlt évi ellenforradalmi események értékelése. Elkerülhetetlenül szembetaláljuk magunkat azzal a problémával, minek tekintsük: forradalomnak vagy ellenforradalomnak az 1956. október-novemberben történteket? Tisztáznunk kell a fogalmakat annál is inkább, mert egyszerű emberek szájából ma is gyakran hallunk olyan kijelentéseket, hogy a „forradalom” alatt ez, vagy az történt, stb. ….
Legtöbb, hasonlóan beszélő ember jóindulatához semmi kétség nem fér, csupán úgy rögződött bennük a forradalom fogalma, hogy az egyenlő a felfordulással, káosszal, mindenfajta társadalmi rendetlenséggel. Nem is gondolnak arra, hogy az igazi forradalom rendet jelent, egy új társadalom születését, mely természetesen a régi legyőzésével jöhet csak létre. Ebben a tekintetben minden forradalom egyforma volt. A régi termelési viszonyokat újakkal váltotta fel. A régi uralkodó osztály hatalmát egy eddig, legalábbis politikai tekintetben az elnyomott osztály uralmával helyettesítette. Így történt ez a szocialista forradalomban is, azzal az igen lényeges különbséggel, hogy míg minden előző forradalomban a kizsákmányolás régebbi formáját annak újabb formája váltotta fel, addig a proletárforradalom alapvető célkitűzése a kizsákmányolás teljes felszámolása.
Röviden és igen vázlatosan ezek a szocialista forradalom ismérvei. Azon senki nem vitatkozik, hogy ezek a követelmények megfelelnek-e az elnyomott milliók érdekeinek. Méla szkeptikusok hosszas töprengés után csupán azt a kérdést szokták nekünk szegezni: mindez megvalósítató-e? Kérdésükből az is kiérzik, hogy ők nem nagyon hisznek benne. Persze a Szovjetunió sorozatos sikerei után egyre könnyebb igennel válaszolnunk.
Én most mégsem ezekkel a kétkedőkkel szeretnék vitatkozni, hanem azokkal, akik a tavalyi októberi eseményeket is szeretnék forradalommá: „Egyetlen Magyar Nemzeti Forradalommá” kozmetikázni. Könnyű nekik, hiszen olyan sajátosan „magyar nemzeti” intézménytől kapják az ideológiai támogatást, mint a Szabad Európa rádiója, mely viszont a legmesszebbmenőkig élvezi a „legmagyarabb magyarnak”, Dulles János óhazai gazdálkodónak és politikusnak erkölcsi és anyagi támogatását.
Nehezebb nekem, mert ily tekintélyes pártfogók híján kénytelen vagyok a száraz és élvezhetetlen tényekre támaszkodni, melyek – tudjuk jól – csak a józan ész kicsiny, bár de egyre hatalmasodó birodalmában jutnak, érdemükhöz méltó megbecsüléshez.
Nézzük hát a forradalmat! Megfeleltünk-e 1956. október 23-ig a szocialista forradalom követelményeinek? Mielőtt még bizonyítanák, nyugodt lelkiismerettel merem mondani: igen. Mert, ha hibáztunk is, azért a tulajdon-viszonyokat sikerült úgy megváltoztatni, hogy abban sem Mindszenty, sem herceg Eszterházi nem nagy örömüket lelték. Ez magában is elég határosan bizonyítaná igazunkat, még ha a többi, igen jelentős eredményt: a munkásosztály vezető szerepét, a kulturális forradalmat, a fokozódó anyagi jólétet elhallgatnám is. De minek hallgassak róluk, mikor ezek az eredmények mind a szocializmus irányába mutattak, mind azt bizonyították, hogy 1947-48-ban sikeresen hajtottuk végre szocialista forradalmunkat.
És jött 1956. október 23. Lopva, alattomosan közeledett. Sunyi bábáinak száján egy percre sem halkult el a szocializmus igéje, miközben egy nyáron át járták a Petőfi-rondót, „nemzeti sajátosságaink” körül, azzal a magasztos céllal, hogy kiküszöböljék a szocializmus építésében elkövetett hibákat. – Majdnem sikerült nekik még a szocializmust is kiküszöbölni.
Tépett szájú, hasított körmű sok kis senki, háta mögött még több úri bitanggal, megcsinálta az „Első Hazai Nemzeti Forradalmat”, melyet kis híján „Nemzeti Szocialista Forradalomnak” neveztek. A szociális elemet Mindszenty – Pehm József képviselte benne, a nemzetit pedig Lőwenstein herceg. Hogy mégsem „nemzeti szocialistának” keresztelték vívmányukat, az talán azzal magyarázható, hogy e két szó így együtt hányingert okoz minden becsületes emberben és ők nem látták még időszerűnek e hányingert kiváltani."

www.lakatospal.hu/index.php?page=kategorizalt&kat_id=11&id=797&regi-idok-nagy-tanui--a-petofi-nepeben-jelent-meg-kecskemeten-1957-december-15-en

Erre a Pozsgayra gondolsz, vagy van másik?
Értem én, hogy összetart a sok bolsevik, de azért vérciki valahol a KISZ titkár és qrmánya.

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2013.08.12. 19:43:07

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
Amúgy segítek, ha már a csúsztatásnál tartunk:
"A nyolcvanas években én nem a diktatúra ellen harcoltam, hanem azok ellen, akik csinálták a diktatúrát."
Találgass, ezen idézetet kinek sikerült kiizzadnia?
Ha valami szövegértési gondod van, vagy továbbra is "csúsztatásnak" érzed, akkor sajnos gondok vannak... Mármint veled.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.12. 19:43:53

@Fahéjas proli BoliDa – Ch.T. is, meg’há...:

"Tulajdonképp semmi... nektek... hisz egy alomból való a KISZ titkárotokkal, az MSZMP funkcikkal, a kusza szemű spiclikkel."

Nekem nincs se MSZP funkcim, se Orbánom, se KISZ titkárom. Valakivel keversz.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.12. 19:44:55

@Fahéjas proli BoliDa – Ch.T. is, meg’há...:

"Értem én, hogy összetart a sok bolsevik, de azért vérciki valahol a KISZ titkár és qrmánya."

Pozsgay nem bolsevik kb. 40 éve, Orbán meg sosem volt az.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.12. 19:46:41

@Fahéjas proli BoliDa – Ch.T. is, meg’há...:

"Pozsgay Imre írása: 1956: „tépett szájú, hasított kormű, sok kis senki” forradalma…"

S szerinted élete végéig az kell, hogy legyen a véleménye ami 1957-ben volt?

A 80-as években éppen Pozsgay volt a reformkomcsik nemzeti, nagyimreista szárnyának a fő személyisége? Éltél akkor? Én igen.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.12. 19:47:27

@Fahéjas proli BoliDa – Ch.T. is, meg’há...:

Nézd meg a szövegkörnyezetet is, mert így ez bizony hatalmas csúsztatás.

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2013.08.12. 20:06:22

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
Bizony, éltem, sőt Pozsgya elvtárs soförje a családunk barátja volt.
Meséljek neked arról, hogy Pozsgay elvtárs a '70-es, '80-as években milyen luxusmercin fuvaroztatta a seggét, csak mert "reformkomcsi" volt és milyen párt rendezvényekre?
Bizony, ami nem illik a kis szánalmas világképetekbe, az csúsuztatás.
Vicces gyerekek vagytok ti.
A Piktor és D.Tompika féle KISZ titkárokat kiröhögtük a '80-as évek legelején a gimiben - akinek a faterja pártitkár volt, az volt a legcikibb csávó, náluk már csak az Ifjú Gárda legényei voltak cikibbek... :)
Annál már csak az lenne cikibb, ha 8 évig a Liberális Internacionálé alelnöke lenne valaki, aki utána a "libsibolsi" szót szitokszónak használná - meleg, zsidó, amerikai kampánytanácsadója javaslatára...
Ezúton is kérem segítségedet és magyarázd meg nekem, ki a libisbolsi?
Mármint, ha nem Piktorunk - eme dicső múlttal?
Ki a tökömre illik rá a LIBSIBOLSI szó, ha nem I. Orbánovics Piktorra???
Én nem voltam KISZ titkár, se párttag, sőt a családunkban senki sem, de engem bolsiztok.
Nem volta sem szadesz, sem fidesz hívő, de libsiztek.
Szánalmas bolsevik technikákat ötvöztök a sci kommunikációval.
Persze hatékony... egy bizonyos IQ alatt, de hát a mosóport is oda adják el.

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2013.08.12. 20:08:43

Ja, igen... a cocikat meg végképp rühelltem.
Azoknál jobban meg csak a bolsikat nem szeretem
Szóval béke veled. :))

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.12. 20:25:46

@Fahéjas proli BoliDa – Ch.T. is, meg’há...:

"Meséljek neked arról, hogy Pozsgay elvtárs a '70-es, '80-as években milyen luxusmercin fuvaroztatta a seggét, csak mert "reformkomcsi" volt és milyen párt rendezvényekre?"

S ez mit bizonyít? Semmit.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.12. 20:26:55

@Fahéjas proli BoliDa – Ch.T. is, meg’há...:

"Annál már csak az lenne cikibb, ha 8 évig a Liberális Internacionálé alelnöke lenne valaki, aki utána a "libsibolsi" szót szitokszónak használná - meleg, zsidó, amerikai kampánytanácsadója javaslatára..."

Te nem hallottál arról, hogy Orbán a 90-es évek közepén drasztikusan megváltoztatta véleményét?

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.12. 20:27:41

@Fahéjas proli BoliDa – Ch.T. is, meg’há...:

"Ezúton is kérem segítségedet és magyarázd meg nekem, ki a libisbolsi?"

Szerintem ennek a szónak nincs értelme.

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2013.08.12. 20:29:25

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
Szóval, aki ma fikázza a jobbikot mondjuk, de holnaptól buzgón dícséri, akkor az holnaptól lehet hithű jobbikos, komoly meggyőződéssel és hitelességgel.
Értem én!
KOMOLYAN!
Ne légy ecceri, nem áll jól neked, ennél több vagy! :(

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.12. 20:30:22

@Fahéjas proli BoliDa – Ch.T. is, meg’há...:

"Én nem voltam KISZ titkár, se párttag, sőt a családunkban senki sem, de engem bolsiztok."

Tisztázzunk valamit! Először is én egy darab ember vagyok, nem egy csoport tagja, azaz "mi" nem "bolsizunk". Ezen kívül én sem szoktam senkit bolsizni, legfeljebb a bolsevikokat, ami azt hiszem, nem bűn. Ezen kívül nem ismerlek se téged, se családodat, így végképp nem szoktam titeket "bolsizni".

Az meg, hogy ki volt KISZ- és pártitkár önmagában nem releváns.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.12. 20:31:35

@Fahéjas proli BoliDa – Ch.T. is, meg’há...:

Te mindenben ugyanazon a véleményen vagy mint 14 éves korodban? Nem változott sosem a véleményed semmiben?

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2013.08.12. 20:40:03

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
Nem.. tényleg... sőt, az antikommunista megjelenését és retorikáját még hitelesíti is! :)
"Orbán Viktor már ifjúkorában is elszánt volt. Harcolt a kommunista múlttal, és harcolt azokkal, akik útját állták politikai hitvallásának, azaz a polgári, keresztény és erős középosztályon alapuló új Magyarország megteremtésének."

Hihető... tényleg... pártitkár faterral a háta mögött, ellenállt, KISZ titkárként, mert hát a KISZ titkárok anno az ellenállás és a komcsikkal való szembenállás mintaképei voltak!
Ne légy majom! Ezt még te sem hiheted.
Ez olyan, mint Kövér elvtárs hitelessége a felvételin, a Szocialista Hazáért érdeméremmel és a pápai vérbolsi családi múlttal! :D
Hogy is hívták Kövér elvtárs egyik közvetlen munkatársát az MSZMP Központi Bizottsága és az alá tartozó Társadalompolitikai Intézetben?
Lendvai Ildikó?
Ja, mert az is tele volt a Kövér és a hasonló "ellenzékiekkel".
Komolytalanok vagytok... Ennyire csontig nyalni a bolsevik pártnak... Legalább megéri??
Nincs tisztességes munkád?

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2013.08.12. 20:51:31

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
De, változott... Szánalmas seggnyaloncnak és gerictelen aljadéknak tartom azt, aki nem képes felvállalni a véleményét és elveit!
Piktor 14 évesen volt a Liberáális Internacionálé alelnöke is?
8 évig 14 éves is maradt?
Akkor jó, így már értem!
Persze azt, aki a megélheti ribanckodásért módosítja a nézeteit folyamatosan (komcsi, libsi, húúúú de vallásos képmutató) azokat rohadul lenézem, de ez az én problémám.
Amikor nagyfatert a (Piktor féle csürhének) boldog '50-es években elvitte a nagy fekete autó, akkor kapott egy ajánlatot, hogy legyen párttag, anyámat ne járassa hittanra, ne járjon templomba és lehet továbbra is vezető nyomozó, akkor nem kért belőle, mert mélyen vallásos és hithű ember volt.
Így azután lehetett belőle segédmunkás, a soproni sörgyár konyháján.
Ja, tényleg, fel kéne tennem a kérdést, az öregem lett volna dinnye, hogy nem élt ezzel a "remek" alkalommal?
Nem, azt hiszem mégsem. Meghagyom az ilyen dicsőséget és "vélemény változtatást" nektek... Ezek vagytok, ennyit értek, Piktorotokkal az élen!

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.12. 20:59:44

@Fahéjas proli BoliDa – Ch.T. is, meg’há...:

Ne velem vitázz, nem én írtam a könyvet. Az idézet nyilvánvalóan hülyeség, maga Orbán is mást mondott saját magáról. Ő is azt mondta, hogy csak sorkatonai szolgálata alatt jött rá, hogy a kommunizmus hülyeség, azaz a gimnáziumban még hitt benne.

A családi környezet meg nem lehet érv. Tele a világ emberekkel, akik szembefordultak korábbi nézeteikkel vagy családi hátterük uralkodó véleményével.

Szóval kár a gőzért. Orbán bizony abszolút pozitív volt politikai pályafutása első érveiben, 1988-1995 között, ezt kár tagadni. Bevallom, nekem a személyisége akkor sem tetszett, de politikailag pozitív volt.

Abszurd a próbálkozásod hogy mindent fekete-fehérben igyekszel láttani, ráadásul kontraproduktív is.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.12. 21:01:03

@Fahéjas proli BoliDa – Ch.T. is, meg’há...:

"Szánalmas seggnyaloncnak és gerictelen aljadéknak tartom azt, aki nem képes felvállalni a véleményét és elveit!"

Tehát ha valamikor van valamilyen véleményed, akkor azt nem szabad sosem megváltoztatni?

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.12. 21:03:42

@Fahéjas proli BoliDa – Ch.T. is, meg’há...:

"Ezek vagytok, ennyit értek, Piktorotokkal az élen!"

Nekem nincs Viktorom. Utoljára 2002-ben szavztam a Fideszre, akkor is már csak félig-meddig kényszerből. Te viszont úgy tűnik annyira ostoba vagy, hogy csak fekete-fehérben vagy képes látni a világot...

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2013.08.12. 21:04:31

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
Persze.
1988-1995?
A legdurvább libsi időszak?
Deklaráltan liberális.
"...de politikailag pozitív volt."
Ez tetszik.
Akkor te libisi vagy?
A dátumok és a tények téged sem zavarnak. Nem gond... megértem...

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.12. 21:36:44

@Fahéjas proli BoliDa – Ch.T. is, meg’há...:

Alapvetően libsi vagyok, jobboldali libsi. Mármint politikai és gazdaságpolitikai szinten. Társadalompolitikailag konzervatív vagyok. De miért rólam beszélünk?

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.08.14. 12:22:18

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: @Fahéjas proli BoliDa – Ch.T. is, meg’há...: Viktorra illik a klasszikus: "Ha egy ember 25 évesen nem liberális, akkor nincs szíve, ha viszont 35 évesen nem konzervatív, akkor nincs esze." (nem Churchill idézet)
süti beállítások módosítása